lørdag 1. mai 2010

Ny ryggstøtte i NDK EXPLORER

Når en skader ryggen i en skiulykke, der brudd er resultatet, blir ryggen ikke helt den samme igjen, - det ble iallefall ikke min. Så derfor måtte jeg ta bort den standard "vingle ryggstøtten" som finnes i de fleste kajakker. Den fungerer rett og slett ikke for meg, og smertene gjør padleturen til et sant helv... :-( Jeg må ha noe stabilt å hvile ryggen på nå og da...
Minicell Foam ble løsningen for meg, lett å forme med kniv, sag, rasp og sandpapir + litt kontaktlim. Dette gjør at ryggstøtten føles særdeles behagelig :-) Litt ekstra foam ved hoftene fikk kajakken til å passe sideveis også.
Tidliger har jeg brukt en delvis oppblåst årepose som også gjorde padleturene litt mer behagelig, men håper denne permanente løsningen fungerer enda bedre.
1 mai i dag, med snebyger !!! Huttetuuuuu, nå må de pina dø bli vår snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar